Dilimizde arama motoru optimizasyonu olarak geçen seo, kullanıcıların aradığı içeriği kolay bir şekilde bulmasına yönelik bir sistemdir. Aramaların kısa sürede listelenmesine yardımcı olurken, aynı zamanda da aramalarda içeriğinizin üst sayfalarda çıkmasını sağlar.
Bir Seo çalışması, pek çok maddeden oluşur, Sitenizin güncel olması, kodlamaların ve başlıkların yerinde kullanılması, web sitenizdeki içeriklerin özgün içerikler olması gibi pek çok madde seo da önemli etkenlerdir. Seo çalışmalarını site içi seo ve site dışı seo olarak ikiye ayırabiliriz.
Etki süresini belirleyen temel etmen siteyi google’ın indexlemesidir. Site içi çalışmalarda oldukça hızlı dönüş sağlamaktadır. Bu indexlemeler arama motorunun ilk ziyaretinden sonraki ziyaretinde sonuçlarını vermeye başlar. İndexlemeden sonra, site güncelliği ve hareketliliği oldukça önemlidir.
Site dışı seo, site içi seoya nazaran daha çok pazardaki rekabet gücüne göre yapılan çalışmalardır. Bu çalışmalarda Backlink (Backlink nedir? Öğrenmek için Tıklayın.) oldukça önemlidir.
Seoyu yukarıda anlatıldığı gibi 2 madde halinde anlatabiliriz. Seo’da rekabet oldukça önemlidir. Rekabete girildikten sonra sitenizi güncel tutmanız her zaman sizi ön plana çıkaracaktır. Ayrıca sizi ön plana çıkaracak diğer bir madde ise özgünlüktür.
Yaptığınız ya da yaptırdığınız web sitesini kullanıcılar seo çalışması yok ise sadece alan adınız ile bulabilir. Eğer dijital ortamda kullanıcıların, potansiyel müşterilerin sizlere ulaşmasını istiyorsanız kesinlikle bir seo çalışması yapmanız sizin yararınıza olacaktır. Belirlenen anahtar kelimeler ile yeni müşteri ya da potansiyel müşterileri, internet kullanıcılarını markanıza çekebilir ve dijital ortam sayesinde işinizi dahi büyütebilirsiniz.